JAK NA - ZDRAVÉ TUKY

Okomentovat
Opravdu vás překvapí, co všechno se (ne)skrývá v tucích a jak zdravý může být. V našem článku totiž zjistíte, jak se věci mají!


Je skutečně dobré vyhýbat se tukům? Ne tak docela

U spousty potravin nezáleží na množství tuku, ale na tom, jakého druhu daný tuk je. Tučná mořská ryba dá našemu tělu zdraví prospěšné tuky, tzv. omega 3, na rozdíl od kuřecích prsou bez kůže. Tyto zdravé a tedy prospěšné tuky nacházíme nejen v mase mořských ryb, ale i v ořeších, semínkách a některých olejích, třeba ve lněném. Lékařské studie dokonce prokázaly, že nízkotuková strava s vyšším obsahem škrobů a cukrů zvyšuje hladinu cholesterolu více, než strava na tuky výrazně bohatší, a to i na ty méně prospěšné, například z červeného masa.

Ztužené tuky je ale rozhodně lepší vynechat, zdraví rozhodně neutuží

Ztužené tuky patří k tukům s nejrizikovějším účinkem díky obsahu trans mastných kyselin. Čtěte pečlivě obaly výrobků a pokud ve složení potravin najdete informaci, že výrobek obsahuje tuky částečně ztužené nebo ztužené, raději se jim vyhněte. Tyto tuky totiž velmi zhoršují hladinu cholesterolu v krvi. Používají se do polev, náplní sušenek nebo do trvanlivého sladkého pečiva apod.

Jíst či nejíst palmový olej?

Ještě v nedávné době se hovořilo o neutrálním vlivu palmového oleje na zdraví. V současnosti se stále více objevují články o riziku nadměrné konzumace palmového oleje, a to zejména ve vztahu k onemocnění srdce a cév. Neobsahuje totiž žádné zdraví prospěšné omega 3 mastné kyseliny. Objevují se i články vyčíslující, o kolik by se snížilo množství úmrtí na onemocnění srdce a cév v některých státech, kde se palmový olej hojně využívá. Z těchto důvodů se nemůže problém palmového oleje omezit pouze na debatu o ekologii a ekonomice. Musíme potvrdit, že nadměrná konzumace tohoto oleje v potravinách, může být riziková. Z tohoto důvodu v žádných Nature´s Promise výrobcích, které jsou prodávány v České Republice, palmový olej nenajdete.

0 komentářů:

Okomentovat